کردکوی دل ایران

زیباییهای کردکوی

کردکوی دل ایران

زیباییهای کردکوی

درباره شهرستان کردکوی


شهرستان کردکوی


از نخستین روزهای شروع تاریخ ایران در سرزمینی که ایرانشهرش می خواندند.

کردکوی درگردونه حوادث تاریخی نقش مهمی یافت. فریدون پسر آبتین بزرگترین پادشاه پهلوانیداستان ایران در حماسه ملی ایرانیان شهری بنام تمیشه بنا نهاد و به نوشته حکیم ابوالقاسم فردوسی

   فریدون فرخ تمیشه بکرد              نشست اندر آن نامور بیشه کرد


و این تمیشه قسمتی از کردکوی امروزین است که تاریخ ایران و گلستان بدون ذکر نام و یاد

آن ابتر است.تمیشه و کردکوی شاهد حضور امام حسین(ع) در سال ۲۰ هجری قمری نیز بوده اندکه همراه سعید بن عاص عازم فتح گرگان شدند. در عصر صفویه تحول بزرگی در منطقه ایجادشد.

شاه عباس برای مقابله با صحرا گردان مهاجمی که به شمال و شرق هجوم میآوردند و برای جلوگیری از شورش قبائل ترک و کرد جمع زیادی از آن دو قبیل را به شمال وشمال شرقی کوچانید و از آن زمان وراث تمیشه باستانی کردمحله نامیده شد.


اسامی این شهر از ابتدا تا کنون به ترتیب :

توسکان ، نیم مردان، میان کلا، جمشید آباد،کردخیل، تمیشه، کردمحله، و سپس به کردکوی نامگذاری شده است. شهرستان کردکوی سابقه تاریخی زیادی دارد.

قدمت بنای شهر کردکوی را به بیش از ۲۵۰ سال پیش می دانندکه در زمان آل زیار از مناطق آباد بوده است.هرگاه از شهر کردکوی امروز و کردمحله مذکور در تاریخ به سمت جنوب حرکت کنیم نرسیده به کوهستان البرز و تقریباً در قسمت انتهائی جلگه به جاده معروف شاه عباسی میرسیم که در گذشته به خیابان معروف بود.

این جاده کم عرض و سنگ فرش بود و هنوز هم قسمتهائی از آن در جنوب کردکوی باقی است و به همین نام خوانده می شود. به فاصله 1 الی ۲ کیلومتری بالاتر از طریق جاده مزارع بن کلاته در منتها ا لیه جنوبی جلگه و در دامنه شمالی کوههای البرز واقع شده است مزارع بن کلاته از جنوب شرقی کردکوی تا غرب روستای بالاجاده امتداد دارد و هرگاه امروز نیز به این مزارع مراجعه کنیم صدها تکه سفال وتیله شکسته حکایت از وجود شهری در این ناحیه می نماید.

کردکوی شهر روشن آباد باستانی ،

مرقد امام زاده ای غریب درکنار گندم زارهای مواج ورقصان در عبور نسیم دریا ، شهر آبشار و جنگلهای سبز و انبوه وهم آلـــــودهو زمزمه هایزنبوران عسل که بر خرمنهای گلهای وحشی عطر زندگی را پر می کنند .

شهر مزارع پر ازلاله های وحشی و چشمهای خیره بر آن همه زیبائیها.




نظرات 2 + ارسال نظر
آتوسا جون سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 22:59 http://amirsenator2.mihanblog.com

خیلی جالب بود حتما واسه سفر یه بار هم که شده میایم

منتظرمون بمون

مصطفی شنبه 10 خرداد 1393 ساعت 21:48

شهرخیلی قشنگی و بکری دارید.مثل توموم شمال.قسمت شه کارم به شمال بخوره حتما ازینجام رد میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد